اختصاص 2میلیارد تومان اعتبار برای ترخیص معلولان در سال‌جاری/ 60درصد یارانه مراکز به خانواده‌ها برای نگهداری معلولان پرداخت می‌شود

12:47 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۵۹۳
معاون توانبخشی بهزیستی از اختصاص 2 میلیارد تومان بودجه برای ترخیص معلولان در سال جاری خبر داد و گفت: درحقیقت ماهانه مبلغ 100 تا 150 هزار تومان را به خانواده‌های این افراد پرداخت می‌شود.

: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای ترخیص معلولان در سال جاری خبر داد و گفت: درحقیقت ماهانه مبلغ یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار ریال را به خانواده‌های این افراد پرداخت می‌شود.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان در خصوص طرح ترخیص معلولان جسمی و حرکتی خودکفا اظهار کرد: 10 تا 15 درصد افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که در این زمینه باید بهزیستی خدمات لازم را به معلولان ارائه دهد؛ چرا که آنها نیاز به خدمات و امکان ویژه ای در جامعه دارند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر یک‌هزار و 800 مرکز توانبخشی در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی ماهیانه 3 میلیون و 100 هزار ریال یارانه نگهداری به مراکز دولتی شبانه‌روزی پرداخت می‌کند.

به گفته وی، یکی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بهزیستی طرح ترخیص معلولان جسمی و حرکتی خودکفا از مراکز نگهداری بهزیستی است. در حقیقت 20 میلیارد ریال برای ترخیص معلولان در سال جاری در نظر گرفته شده است که ماهانه مبلغ یک میلیون تا یک میلیون و پانصدهزار ریال را به خانواده های این افراد پرداخت می‌شود.

سخنگویی تصریح کرد: این سازمان 60 درصد از یارانه پرداختی مراکز را به خانواده‌ معلولانی پرداخت می کند که قابلیت ترخیص داشته و اعضای خانواده در محیط خانه از انها نگهداری کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خاتمه اظهار کرد: در حقیقت با این کار افراد جدید و پشت نوبت وارد چرخه حمایتی بهزیستی خواهد شد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *