35 هزار نفر در صنعت قطعه سازی تاپایان سال شاغل می‌شوند

12:08 - 23 تير 1393
کد خبر: ۸۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: در صورتی که روند افزایش تولید خودرو تداوم داشته باشد پیش بینی می کنیم تا پایان سال در صنعت قطعه سازی حدود 35 هزار نفر مشغول به کار شوند.

: دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: در صورتی که روند افزایش تولید خودرو تداوم داشته باشد پیش‌بینی می کنیم تا پایان سال در صنعت قطعه سازی حدود 35 هزار نفر مشغول به کار شوند.

به گزارش میزان، ساسان قربانی با اشاره به تاثیراتی که افزایش تولید خودرو بر صنعت قطعه سازی گذاشته است گفت: در سه ماهه اول امسال افزایش تولیدحدود 100 درصدی را تجربه کرده ایم که این رقم در طی 2 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انسانی مشغول به کار در این صنعت طی سالهای اخیر با چالشهای زیادی مواجه شد افزود: در سالهای 91 و 92 به دلیل کاهش تولید خودرو واحد های قطعه سازی مجبور به تعدیل نیروی انسانی شده بودند از این رو در مجموع بیش از 100 هزار نیروی انسانی قطعه ساز که اکثرا کارشناس ماهر و آموزش دیده بودند تعدیل شدند.

قربانی افزود: خوشبختانه به دلیل افزایش تولید خوردوسازها طی 3ماهه اول سالجاری حدود 20 هزار نیروی انسانی کارگر فنی و کارشناس در صنعت قطعه سازی دوباره جذب و مشغول به کار شدند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در صورتی که روند افزایش تولید تداوم داشته باشد پیش بینی می کنیم تا پایان سال حدود 15 هزار نفر دیگر نیز به جمع نیروی انسانی تولیدکنندگان قطعات خودرو اضافه شده و در مجموع در سال 93 صنعت قطعه سازی حدود 35 هزار نفر را جذب کار کند.

قربانی در ادامه افزود: با سیاستهای جدید دولت وبهبود شرائط بین الملل شاهد اثرات قابل توجهی در میزان تولید خودرو بودیم و پیش بینی می کنیم که اگر این سیاستها دنبال شود سال 94 دوران شکوفایی صنعت خودروسازی و به دنبال آن صنعت قطعه سازی محسوب شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *