رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارگردانان جوان و تازه‌نفس از راه می‌رسند

8:04 - 19 بهمن 1393
کد خبر: ۳۰۹۶۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: ایرج رامین فر گفت: خوشحالم که در سالهای اخیر نسل تازه ای در سینمای ایران ورود کرده است؛ نسل کارگردانان جوان و تازه نفس که ایده های مخصوص به خود را هم دارند. ما بزرگترها باید دست این جوانان را بگیریم و به آنها کمک کنیم که کارشان را به بهترین شکل انجام دهند.

: ایرج رامین فر گفت: خوشحالم که در سالهای اخیر نسل تازه ای در سینمای ایران ورود کرده است؛ نسل کارگردانان جوان و تازه نفس که ایده های مخصوص به خود را هم دارند. ما بزرگترها باید دست این جوانان را بگیریم و به آنها کمک کنیم که کارشان را به بهترین شکل انجام دهند.

ایرج رامین فر طراح هنری با سابقه سینما و طراح هنری فیلم "در دنیای تو ساعت چند است؟" درگفتگو با در باره مضمون و کارکردن با کارگردان های جوان گفت: داستان فیلم در باره لیلی است که بعد از بیست سال زندگی در فرانسه ناگهان تصمیم مى گیرد به ایران و به زادگاهش شهر رشت سفر کند. کار کردن با کارگردانان جوان برای من ویژگی های خاصی دارد.


وی ادامه داد: فکر می کنم با حضورم در این پروژه ها بتوانم مثمرثمر باشم و ازاین حضور هم لذت می برم و تجربیات جذابی برایم محسوب می شود و از این جوانها می آموزم.


وی در مورد این پرسش که آیا همه جوانان فیلمساز دانش کافی را دارند تاکید کرد: همه چنین ویژگی هایی ندارند اما دو کارگردان جوانی که امسال با آنها کارکردم ( صفی یزدانیان و بهتاش صناعی ها) چنین ویژگی هایی دارند و برایم دیالوگ برقرار کردن با کارگردان خیلی مهم است.


جوانانی که از راه می رسند
رامین فر بیان داشت: خوشحالم که در سالهای اخیر نسل تازه ای در سینمای ایران ورود کرده است؛ نسل کارگردانان جوان و تازه نفس که ایده های مخصوص به خود را هم دارند. ما بزرگترها باید دست این جوانان را بگیریم و به آنها کمک کنیم که کارشان را به بهترین شکل انجام دهند.


این طراح هنری تاکید کرد: در این نوع آثار مثل یک کار گروهی برای بهتر شدن کار همه اعضا تولید اظهار نظر می کنند. البته بودجه این نوع فیلمها محدود است. محدود به این معنی که من طراح باید تقسیم بندی و اولویت بندی انجام بدهم که پول بیشتری برای طراحی صحنه کدام سکانس از فیلم بیشترهزینه کنم.

طراح میتواند با دوراندیشی هزینه ها را کم کند
رامین فر خاطرنشان ساخت: طراح می تواند با دوراندیشی مخارج و هزینه های دکور را کم کند و درجایی که نیاز به صرف هزینه زیاد است کوتاهی نکند وطراح باید بتواند در کارش یک تعادل ایجاد کند.


طراح هنری "شاید وقتی دیگر" در مورد جایگاه طراحی صحنه و لباس در فیلم گفت : بعد از چهل سال کارو تجربیاتی که اندوخته ام موقعی که بخواهم درباره جزئیات طراحی حرف بزنم برایم تبدیل به کار دشواری می شود. یک فیلم درکلیت اش مهم است که باید بررسی شود.


همه اجزای فیلم در خدمت مفهوم کلی اثر
وی افزود: طراحی صحنه عامل بسیار مهمی است که درآن بازیگر، فیلمبردار وصدابردار به عنوان یک عامل کمک کننده حضوردارند وخود کارگردان این مجموعه را هدایت وسرپرستی می کند تا همه اجزای فیلم درخدمت مفهوم کلی فیلم قراربگیرد و برخی ازمواقع طراحی موفق بوده وبرخی ازمواقع موفقیت زیادی نداشته است.

 
 

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *