12 داروی جدید امراض صعب العلاج در فهرست بیمه‌ای

12:52 - 11 تير 1393
کد خبر: ۸۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
انوشیروان محسنی بندپی از ابلاغ لیست جدید داروهای بیماران صعب العلاج در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: قرار است 12 قلم دارو به این فهرست اضافه شدود که این موضوع در حال بررسی است.

: انوشیروان محسنی بندپی از ابلاغ لیست جدید داروهای بیماران صعب العلاج در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: قرار است 12 قلم دارو به این فهرست اضافه شدود که این موضوع در حال بررسی است.
انوشیروان محسنی بندپی، مدیرعامل بیمه سلامت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با بیان این مطلب که در حال حاضر 90 درصد داروهای داخلی و 70 درصد داروهای وارداتی یا برند تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: 350 قلم داروی صعب العلاح تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.


پوشش تدریجی تمامی داروهای امراض صعب العلاج
وی در ادامه اظهار کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد قلم دارو، 80 درصد این گروه از بیماران در زمینه تهیه داروی مود نیاز مورد حمایت قرار گرفته اند.
به گفته مدیرعامل بیمه سلامت کشور، تعدادی از اقلام دارویی بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه نیستند، که در این راستا نیز برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است تا به تدریج این داروها مشمول بیمه شوند.


اختصاص 2 میلیارد بودجه به بیمه داروهای بیماران خاص
محسنی بندپی با بیان این مطلب که اعتباری بالغ بر 2هزار میلیار تومان برای پوشش بیمه ای داروهای بیماران صعب العلاج اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در واقع اقلام دارویی تحت پوشش بیمه برای این دسته از بیماران نسبت به سال گذشته 100 قلم افزایش یافته است که این نشان دهنده توجه مسئولان به این گروه از جامعه و مشکلات آنها است.
وی همچنین به بازنگری در لیست داروهای بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: قرار است 12 قلم دارو به این لیست اضافه شود. در حال حاضرسازمان غذا و دارو در حال بررسی این داروهاست و به زودی لیست جدید داروهای صعب العلاج ابلاغ خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *