روحانی هر 6ماه با نمایندگان استان‌ها دیدار کند/ انتقاد از بی‌نتیجه ماندن جلسات رئیس‌جمهور با نمایندگان

16:05 - 10 تير 1393
کد خبر: ۶۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی دیدار یک بار در سال مجامع نمایندگان استان ها با رئیس جمهور را بی‌نتیجه ارزیابی کرد و گفت: برای اثرگذاری، باید جلسه‌های منظم، زمانبندی شده و مستمری بین مسئولان هر استان، مجمع نمایندگان استان، رئیس جمهور و معاونانش برگزار شود.

: رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی دیدار یک بار در سال مجامع نمایندگان استان ها با رئیس جمهور را بی‌نتیجه ارزیابی کرد و گفت: برای اثرگذاری، باید جلسه‌های منظم، زمانبندی شده و مستمری بین مسئولان هر استان، مجمع نمایندگان استان، رئیس جمهور و معاونانش برگزار شود.

حسین محمدزاده در گفتگو با خبرنگار میزان، پیشنهاد کردکه فاصله زمانی این جلسه‌ها بین شش تا هشت ماه تعیین شود. به طوری که در هر جلسه، دستورجلسه مشخص باشد و موضوعات مطرح شده در جلسه به طور کامل مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم درگز در مجلس برگزاری چنین دیدارهایی را مفید دانست اگرچه تاکید کرد که دیداری که مجمع نمایندگان خراسان رضوی هشت ماه پیش در آبان ماه سال 92 با رئیس جمهور برگزار کرده تاکنون دستاوردی نداشته است.

او اظهار کرد: دیدارهایی که هر شش ماه یک‌بار با حضور رئیس جمهور و نمایندگان استان‌ها برگزار شود، به دلایل متعددی مفید است که مهم‌ترین آنها ایجاد تعامل و تبادل افکار است.محمدزاده البته برنامه‌ریزی برای سفرهای استانی دولتمردان را هم یکی از موضوعات کلان این دیدارها عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی سپس به نامه‌ای اشاره کرد که این مجمع پس از دیدار با رئیس جمهور آن را به آقای روحانی ارائه داده است. در این نامه 22درخواست نمایندگان خراسان رضوی از رئیس جمهور مطرح شده است.

محمدزاده توضیح داد: مهمترین موضوعی که در آن نامه مطرح شده، بودجه استان است که با مساحت و جمعیت آن تناسب ندارد. از زمان آن دیدار تا زمانی که بودجه دولت تقدیم مجلس شد بیش از یک ماه فرصت بود و ما توقع داشتیم در این بازه زمانی، بودجه استان تغییری داشته باشد. زمانی هم که بودجه ارائه شد، نسبت به آن اعتراض کردیم اما در آن زمان، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی به ما پاسخ داد که فرآیند تنظیم بودجه بسیار زمان‌بر است و ما فقط کلیشه‌ای از بودجه را ارائه کرده‌ایم و فرصتی برای توزیع عادلانه بودجه استان‌ها نداشته ایم، ضمن اینکه آنها به ما وعده سال بعد را دادند.

وی به برخی دیگر از درخواست‌های مجمع در آن نامه نیز اشاره کرد و گفت: حل مشکل کمبود منابع آبی در استان، تسریع پروژه‌های حمل و نقل ریلی از جمله احداث قطار سریع‌السیر مشهد- تهران و برقی کردن قطار موجود، ساخت آزادراه حرم تا حرم، احداث کریدور ترانزیت درگز- دوغائی و... بخشی از اولویت‌های استان ما است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیشتر این خواسته‌ها به آقای شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور ارجاع شد و ایشان به سطوح پایین‌تر ارجاع دادند. پیگیری مشکلات آبی استان هم به وزارت نیرو ارجاع داده شد. جلساتی دراین خصوص نیز برگزار شده، اما اگر اکنون از ما بپرسید به کدامیک از خواسته‌هایتان رسیده‌اید، پاسخ «هیچکدام» است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";}

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *