توصیه آیت‌الله خاتمی به سران 3قوه درباره حجاب/ وضعیت کنونی بی‌حجابی گسترده را درپی دارد

15:00 - 10 تير 1393
کد خبر: ۵۸
خبرگزاری میزان: امام جمعه موقت تهران گفت: واقعیت این است که در جامعه اسلامی ما، حجاب وضعیت خوبی ندارد. مهم این است که روسای محترم 3 قوه به این باور برسند که این وضعیت حجاب تحمل کردنی نیست و اگر وضعیت کنونی ادامه پیدا کند، شاهد بی حجابی گسترده خواهیم بود.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان با بیان اینکه همه متدینین به وضعیت نامطلوب حجاب در جامعه معترف هستند، اظهار کرد: به نظر بنده حل مساله حجاب نمی تواند فقط بر عهده یک نهاد باشد و باید مجموعه نهادها دست به دست هم داده و در این عرصه تلاش کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال 1386 در ارتباط با تعیین و تشریح وظایف دستگاه ها درباره حجاب و عفاف تصویب شد ،بهترین ملاک برای حل مشکل حجاب است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب می تواند در ساماندهی موضوع حجاب موثر و مفید باشد، تصریح کرد: این مصوبه تاکنون بسیار دست به دست شده است، اما متاسفانه تاکنون همه بندهای آن اجرایی نشده است.

آیت الله خاتمی افزود: مهم این است که روسای محترم 3 قوه به این باور برسند که این وضعیت حجاب تحمل کردنی نیست و اگر وضعیت کنونی ادامه پیدا کند شاهد بی حجابی گسترده خواهیم بود.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باور روسای 3 قوه اجرای معروف حجاب و نهی از منکر است، ولی این اراده باید تحقق پیدا کند و به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: در مرحله اجرا نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک سند بالادستی مطرح است که برای همه قوا الزم آور است و باید آن را اجرا کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *