رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات نامه محرمانه جامعه مدرسین به رئیس‌جمهور/ ارتباط مراجع با دولت منسجم نیست

17:07 - 09 تير 1393
کد خبر: ۳۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه روابط مراجع و علماء با دولت آنطور که باید صمیمی و منسجم نیست، در خصوص نامه محرمانه جامعه مدرسین به رئیس جمهور، گفت: محتوای نامه محرمانه جامعه مدرسین به آقای روحانی درخصوص مسائل مختلف از جمله اعتراض به مدیریت فرهنگی کشور بوده است.

: امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه روابط مراجع و علماء با دولت آنطور که باید صمیمی و منسجم نیست، در خصوص نامه محرمانه جامعه مدرسین به رئیس جمهور، گفت: محتوای نامه محرمانه جامعه مدرسین به آقای روحانی درخصوص مسائل مختلف از جمله اعتراض به مدیریت فرهنگی کشور بوده است.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان، با بیان اینکه علماء از برخی اقدامات و عملکردهای دولت گلایه دارند، اظهار کرد: این گلایه های مربوط به بعضی مواضع فرهنگی و اظهارات برخی مقامات فرهنگی است.

علماء با بدنه دولت روابط صمیمی و نزدیکی ندارند


این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه خیلی از علماء با بدنه دولت روابط صمیمی و نزدیک ندارد، افزود: اینکه یکی از مسئولان به قم می رود و تنها می تواند یا یکی - 2 نفر از علماء دیدار کند خود نشانه ای از این امر است.

از برخی اقدامات وزارت ارشاد و جابجایی‌ها در وزارت علوم نگرانیم

رهبر ادامه داد: برخی اقدامات وزارت ارشاد و هچنین جابه جایی ها در وزارت علوم که با اهداف خاصی دنبال شده، از دیگر نگرانی های موجود در این عرصه است.

انتقاد از اظهارات اخیر روحانی و یونسی

وی ضمن انتقاد برخی از اظهارات دستیار ویژه رئیس جمهور و موضوعی که از سوی خود رئیس جمهور درباره بهشت بردن مردم مطرح شده، بیان کرد: سلب مسئولیت از خود و نپذیرفتن مسئولیت امور، کار صحیحی نیست.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: این درست نیست که ما بگوئیم مسئول نیستیم، چون امر به معروف و نهی از منکر اصول ثابتی دارد و باید اجرا شود .

اینکه بگویند فرهنگ بر عهده علماء است حرف درستی نیست

رهبر افزود: اینکه می گویند فرهنگ بر عهده علما است حرف صحیحی نیست، چون وزارتخانه و دیگر ابزارها در دست آن ها نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید نسبت به مسئولیت خود بی توجه باشند، اظهار کرد: وقتی به کسانی با رای مردم قدرت و امکانات دادیم، یکی از وظایف آنها همچنان که در قرآن نیز بر آن تاکید شده، امر به معروف و نهی از منکر است.

رهبر تاکید کرد: اگر بگوییم افراد برای انجام هر کاری آزاد هستند، مانند این است که بگوییم شراب و غذای حلال هر 2 آزاد هستند و هر که می خواهد می تواند یکی از این 2 را انتخاب کند.

انتقاداز بی توجهی برخی مسئولان به امر به معروف و نهی از منکر

وی با اشاره به اینکه نیاز است مسئولان به حفظ مرزهای اسلام توجه داشته باشند، گفت: 195 نماینده مجلس نیز در بیانیه ای به رئیس جمهور بر حفظ حجاب و عفاف تاکید کردند ،ولی هیچ کدام از مسئولان این موضوع را جدی نگرفتند و حتی اگر کسی در حمایت از امر به معروف نهی از منکر سخنی بگوید به دهانش می زنند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه هر 3 قوه باید در خصوص حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر باید با یکدیگر همکاری کنند، گفت: در ابتدای امر باید قانون به مجلس برود و موضوع پیگیری شود و انسجام فرهنگی وجود داشته باشد.

رهبر با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهاد از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: با وجود گذشت 4 ماه از سال 93، مدیریت جهادی را به خصوص در حوزه فرهنگ مشاهده نکرده ایم.

محور اصلی نامه محرمانه به رئیس جمهور اعتراض به وضعیت فرهنگی  کشور بود

وی با اشاره نامه ای که جمعی از علماء و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس جمهور نوشته اند، اظهار کرد: محور اصلی این نامه اعتراض به وضعیت فرهنگی کشور است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: یکی از عمده ترین نگرانی ها در حوزه فرهنگ مرتبط با موضوع حجاب و عفاف است که در همین راستا 195 نماینده به رئیس جمهور نامه نوشتند.

رهبر افزود: البته اعتراض به وضع فرهنگی کشور تنها ناظر بر بحث حجاب و عفاف نیست، بلکه بخش دانشگاه و برخی فعالیت های هنری و دیگر موارد را نیز در بر می گیرد.

رهبر معظم انقلاب هم از شرایط فرهنگی کشور نگران هستند

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به شرایط فرهنگی کشور نگران هستند، گفت: ایشان چندین بار در سخنانشان نسبت به وضع فرهنگی کشور اظهار نگرانی کرده و گفتند در این خصوص دغدغه دارند.

امام جمعه موقت اصفهان ضمن تقدیر از سخنان ریاست قوه قضاییه در حمایت از فرهنگ و نیز سخنان دادستان کل کشور مبنی بر دستور به دادستان ها برای برخورد با شبکه های فساد، اظهار کرد: اقدامات قضایی آخرین مرحله است و لازم است ابتدا دولت به عنوان مجری در این خصوص اقدامات مفیدی انجام دهد.

جریان انحرافی روابط دولت قبل با علماء را تیره کرد

رهبر در خصوص تفاوت ارتباط علماء و روحانیون با دولت فعلی و دولت گذشته اظهار کرد: دولت قبلی به 2 دوره دولت نهم و دهم تقسیم می شد که در دوره اول ارتباطات مناسب بود، ولی در دوره بعد به دلیل نزدیکی با جریان انحرافی نگرانی جدی علماء را برانگیخت.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: وجود برخی افراد منتسب به جریان انحرافی در میان حامیان دولت باعث شد گلایه های زیادی بوجود امده و صدای اعتراض علماء در این زمینه بلند شود.

رهبر افزود: در دوره نخست در دولت پیشین تا حدودی همکاری میان مراجع و علماء با دولت وجود داشت، ولی در دوره بعدی به دلیل اینکه از سوی دولت نسبت به خواست علماء کم توجهی شد رابطه مناسبی وجود نداشت.

دولت احمدی نژاد قدر حمایت علماء را ندانست

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: در واقع دولت پیشین قدر حمایت و سرمایه گذاری که بر روی آن توسط علماء شده بود را ندانست.

این نماینده سابق مجلس در خصوص نوع ارتباط دولت فعلی با مراجع و علماء تصریح کرد: البته تاکنون بعضی مواضع مطلوب نبوده و باید برخی کاستی ها جبران شود.

دولت روحانی باید با کسب نظرات علماء امور را اصلاح کند

رهبر تاکید کرد: در این زمینه نیاز است که دولت فعلی نظرات علما را بیشتر بگیرد و در راستای اصلاح امور بر اساس نظر آنها تلاش کند.

نماینده سابق مجلس همچنین بر دقت بیشتر دولت نسبت به مواضع رهبری تصریح و اظهار کرد: با توجه به تاکید چندباره ایشان در خصوص داشتن نگرانی در عرصه فرهنگ لازم است دولت در این زمینه دقت عمل بیشتری به خرج دهد.

امیدوارم دولت نگرانی مراجع و علماء را رفع کند

وی ادامه داد: این دولت نیز هنوز در ابتدای کار است و ما نمی خواهیم نسبت به شرایط اظهار یاس و نامیدی بکنیم و امیدواریم با توجه بیشتر دولت نگرانی علما و مراجع مرتفع شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *