تولید داروی هپاتیت B از سال آینده برای نخستین بار در کشور

13:11 - 09 تير 1393
کد خبر: ۲۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: محمد شاه‌بختی از تولید داروی هپاتیت B از پلاسمای هایپراینیون در کشور از سال آینده خبر داد.

: محمد شاه‌بختی از تولید داروی هپاتیت B از پلاسمای هایپراینیون در کشور از سال آینده خبر داد.

رئیس مرکز جمع‌آوری پلاسمای بیودارو در گفت‌وگو با خبرنگار درباره پلاسمای‌ هایپراینیون با بیان این مطلب که کارهای مطالعاتی این طرح به اتمام رسیده است، اظهار کرد: در حقیقت پلاسمای هایپراینیون برای تهیه واکسن‌ها به کار گرفته می‌شود.

تولید داروی هپاتیت B از سال آینده

شاه‌بختی در ادامه با بیان این مطلب که دوز آنتی بادی هپاتیت در بدن اهدا کننده پلاسما با واکسینه کردن این افراد به شدت بالا می‌رود، بنابراین داروی تهیه شده غلظت بالایی خواهد داشت، ادامه داد: در مجموع هاپیراینیون تنها داروی درمان بیمار‌های هپاتیت، ضد کزار و ضد هاری محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری که تا چند ماه آینده شاهد واکسینه شدن اهدا کنندگان خواهیم بود تا پلاسمای مورد نیاز دریافت شود.

رئیس مرکز جمع‌آوری پلاسمای بیودارو با بیان این مطلب که پس از دریافت، پلاسما برای تولید دارو به آلمان ارسال خواهد شد، بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده می توان گفت، سال آینده شاهد تولید داروی هپاتیت B از پلاسمای ایرانی خواهیم بود.

تبدیل 210 هزار لیتر پلاسما به دارو

شاه‌بختی در ادامه از ارسال 8هزار لیتر پلاسما برای تهیه داروهای بیماران خاص به آلمان خبر داد و گفت: هفته گذشته این محموله با نظارت سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط، به کشور آلمان ارسال شد.

به گفته وی محموله 8 هزار لیتری توسط شرکت بیوتست آلمان به داروهای خاص و گران‌قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تبدیل خواهد شد، سپس برای استفاده بیماران ایرانی، به کشور بازمی‌گردد.

ئیس مرکز جمع‌آوری پلاسمای بیودارو در خاتمه اظهار کرد: تاکنون 225 هزار لیتر پلاسما جهت فرآوری همچنین تولید دارو جمع آوری و به کشور آلمان در راستای تهیه داروهای خاص و گران قیمت ارسال شده است. از این مقدار 210 هزار لیتر پلاسمای ارسالی به آلمان، تبدیل به دارو شده و به کشور بازگشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *