کد خبر: 363744
تاریخ انتشار: 20:00 - 10 آبان 1396 - 2017 November 01
خبرگزاری میزان- کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی قزوین در خصوص مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و مسمومیت های ناشی از آن هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل  در خصوص مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و مسمومیت‌های ناشی از آن هشدار داد. مهندس مهرآیین با اعلام این خبر گفت: بسیاری از داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی تداخل عملکرد دارند و باعث افزایش یا کاهش اثر آنها می‌شوند. بنابراین اگر فردی داروی شیمیایی مصرف می‌کند، باید حتما پیش از مصرف هرنوع داروی گیاهی، با پزشک خود مشورت کند.

 

وی گفت: همچنین مقدار مصرف گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی در میزان اثردرمانی آنها تاثیر می‌گذارد و باید در مورد آن با پزشک طب ایرانی مشورت کرد. علاوه بر آن بسیاری از گیاهان، دارای حداقل دوز سمی هستند و اگر بیشتر از این مقدار مصرف شوند، می‌توانند باعث بروز سمیت شوند.

 

این کارشناس در پایان اظهار کرد: مصرف طولانی مدت برخی گیاهان دارویی که در نگاه اول بی‌ضرر به نظر می‌رسند، می‌تواند عوارض و مسمومیت را به دنبال داشته باشد.

 هرگز داروهای گیاهی و صنعتی را همزمان مصرف نکنید

منبع: طبنا

انتهای پیام/

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
فضای مجازی-خبر-وکیل آنلاین
فضای مجازی-خبر-وکیل آنلاین
آخرین اخبار گروه فضای مجازی
فضای مجازی-خبر-وکیل آنلاین
فرهنگی-فضای مجازی-خبر
فرهنگی-فضای مجازی-خبر
فرهنگی-فضای مجازی-خبر
فضای مجازی-زندانیان